Media społecznościowe stały się już nieodwołalnie nową platformą pozyskiwania informacji i nawiązywania nowych kontaktów. Dzięki ogólnodostępności urządzeń przenośnych jest to druga rzeczywistość, w której przepływ opinii i wiadomości następuje szybciej niż kiedykolwiek.
Funkcjonowanie marki w specyficznej, wirtualnej przestrzeni wymaga gotowości przez 24 godziny i jeszcze szybszego reagowania na otoczenie. Powiedzenie „Jeśli nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz” dawno już straciło na aktualności – posiadanie profilu na popularnych stronach społecznościowych to obecnie za mało. W grę nie wchodzi już bowiem tylko statyczne opracowywanie contentu na własne strony i reagowanie na pozytywne lub negatywne komentarze. Marka musi działać w wirtualnym otoczeniu tak samo aktywnie, jak w rzeczywistości i budować własne otoczenie, przyciągając do niego swoich potencjalnych odbiorców i reagując na ich zmienne gusta. Czego oczekują Internauci? Wciągającej opowieści, ciekawej rozmowy, zabawy i autentyczności. Duże, doświadczone marki już teraz oferują cały sposób życia, modne trendy, niekoniecznie związane z ich produktami. Na głównym planie pojawia się nie produkt, lecz osoba, sytuacja, miejsce i fabuła. Marka musi mieć coś ciekawego do przekazania, wchodzić w jeszcze głębsze relacje z wszystkimi użytkownikami wirtualnych mediów i „wtopić” się na stałe w świadomość użytkowników - to zupełnie nowa jakość Internet relations. Innym zjawiskiem, które wynika wprost z rozwoju social mediów, są narodziny nowych gwiazd wirtualnej rzeczywistości. Bloggerzy, ze względu na swoją autentyczność, przemawiają do członków wirtualnej społeczności lepiej, niż jakikolwiek tekst czy reklama. Współpraca z nimi jako dyskretnymi ambasadorami marki może przynieść dużo lepsze efekty niż kampania telewizyjna z udziałem uznanych gwiazd. Nie oznacza to oczywiście, że tradycyjna reklama przechodzi do historii – tylko podejście do jej kreowania ulega przewartościowaniu. Przekaz reklamowy musi teraz opowiadać chwytliwą historię, którą da się elastycznie przenieść i kontynuować w mediach społecznościowych. To tylko zapowiedź, zaproszenie do dalszej zabawy w przestrzeni wirtualnej.
źródło zdjęcia: pixabay.com
Public relations i komunikacja są dyscyplinami jakościowymi mającymi miejsce w każdym procesie życia i działania firm. Podążając za tym modelem chcemy patrzeć szerzej na public relations i dostarczać naszym klientom nowoczesnych rozwiązań, które stanowią o przewadze konkurencyjnej na rynku.
Agencja PR E.C.H.O. COMMUNICATIONS
ul. Przyjaźni 66 lok. 5
53-030 Wrocław
+48 601 55 26 76 biuro@echoPR.pl