Call to action – wzywamy do działania!

15.11.2016 

Jedną z najbardziej przydatnych opcji dla firm budujących swoją stronę internetową, sklep internetowy etc., jest przycisk wzywający do działania - call to action. Dzięki niemu, odwiedzający daną stronę mogą bezpośrednio przejść do treści newslettera, dokonać zakupu czy skontaktować się z pracownikami firmy.


Jak wiadomo, każda strona internetowa powinna mieć ściśle określony cel. Sprzedaż produktów, powiększenie bazy mailingowej czy konwersja na stronę, należą do grupy najczęściej definiowanych celów. Aby jednak plany te przeistoczyły się w rzeczywistość, warto skorzystać z przycisku CTA, zachęcającego użytkowników strony do kliknięcia w niego, bezpośrednio przechodząc do danej akcji. Dzięki nowoczesnej funkcji, finalizacja zamierzonych działań, jest prostsza niż by mogło się wydawać.

Grafika a layout strony

Głównym celem marketingowym dla firmy posiadającej przycisk wzywający do działania jest jego wysoka klikalność. W związku z tym, button call to action powinien zdecydowanie wyróżniać się wizualnie na tle strony.  Ważne, jest jednak, aby jego oprawa graficzna wciąż pozostawała spójna z całością. CTA, występujący w formie przycisku, zwykle przybiera kształt prostokąta. Oczywiście może on pojawiać się w innej formie, ale należy uważać, aby nie zlał się on z layoutem strony. Przycisk powinien być wystarczająco dużego rozmiaru, co zdecydowanie ułatwia jego zauważenie i kliknięcie w niego. To ważne z uwagi na rosnącą liczbę mobilnych użytkowników Internetu. Dobrym rozwiązaniem może być także wykonanie go w wyraźnym, przyciągającym uwagę, kolorze.

Jak używać call to action?

Choć oprawa wizualna CTA jest bardzo ważna, dość istotną rolę odgrywa też napis umieszczony na przycisku. To on w dużej mierze zachęca odbiorców do kliknięcia w niego i przejścia do danej akcji. Napis ten powinien występować w formie wezwania do działania i składać się z kilku krótkich wyrazów. Co więcej, tekst jasno powinien informować, co się stanie po kliknięciu w niego, np. Kup – dokonanie zakupu. Przy tworzeniu strony internetowej, sklepu internetowego lub zakładaniu bloga, warto pamiętać również o tym, że optymalnym rozwiązaniem jest używanie wyłącznie jednego przycisku call to action. Ich większa liczba dezorientuje odbiorców i zdecydowanie zmniejsza szansę na kliknięcie w którykolwiek button.

Zdjęcie: joethegoatfarmer.com

powrót





Public relations i komunikacja są dyscyplinami jakościowymi mającymi miejsce w każdym procesie życia i działania firm. Podążając za tym modelem chcemy patrzeć szerzej na public relations i dostarczać naszym klientom nowoczesnych rozwiązań, które stanowią o przewadze konkurencyjnej na rynku.

Agencja PR E.C.H.O. COMMUNICATIONS

ul. Przyjaźni 66 lok. 5
53-030 Wrocław
+48 601 55 26 76 biuro@echoPR.pl


Copyright 2014 © E.C.H.O. COMMUNICATIONS / PR Agency