Budowanie wizerunku – najciekawsze kampanie reklamowe z branży budowlanej i wnętrzarskiej – cz. I

20.07.2016 

Powszechnie uważa się, że branża wnętrzarska i budowlana są „trudne” w reklamowaniu. Szczególnie ta ostatnia stanowi zazwyczaj wyzwanie, jeśli chodzi o przedstawienie w kreatywny, oryginalny i niesztampowy sposób produktów marki. Często marki poprzestają na klasycznych i bezpiecznych reklamach prezentujących asortyment i zachwalających jego zalety. Jednak niektóre budują komunikację marketingową w oparciu o spójną, przemyślaną filozofię; niektóre zmieniają otaczającą rzeczywistość, realnie wpływając na ludzkie życie; pomysły innych stają się tak zabawne i inspirujące, że dowiadują się o nich miliony na całym świecie.


Dziś pierwsza część wpisu na temat nowatorskich, świeżych i kreatywnych kampanii reklamowych z branży budowlanej i wnętrzarskiej.

IKEA blisko ludzkich spraw

Wszyscy wiemy, że marka IKEA słynie z kreatywnych, dowcipnych, niesztampowych kampanii reklamowych. Niezależnie od tego czy chodzi o reklamę outdoorową, video marketing czy jakąkolwiek inną dziedzinę, IKEA ma się czym chwalić. Przykłady można by mnożyć, skupmy się jednak na dwóch z nich. Pierwszy to reklama zewnętrzna – seria billboardów „Long live diversity”, czyli „Niech żyje różnorodność”. Każdy z nich przedstawia zdjęcie innej osoby, wykonane z miniaturek mebli i dodatków oferowanych w sieci sklepów. Kampania w umiejętny sposób podnosi kilka tematów: pochwałę różnorodności i indywidualizmu, kwestię tolerancji oraz akceptacji dla odmiennego koloru skóry, orientacji czy wyznania. Warto nadmienić, że została ona nagrodzona Epica Award 2009 (Silver Poster Design) oraz European Design Awards (Bronze Advertorial). Pomimo zastosowania dosyć tradycyjnego medium, jakim jest reklama outdoorowa, przekaz jest na wskroś nowoczesny i aktualny. Mimo wszystko reklama outdoorowa stanowi marginalną część działań reklamowych marki IKEA.

Drugim interesującym przykładem jest hiszpańska kampania „Empieza algo nuevo”, czyli „Spróbuj czegoś nowego”. Jej przesłanie jest proste i wykracza poza „zwykłe” reklamowanie produktu – otóż poprzez małe zmiany możemy dokonać czegoś wielkiego i gruntownie przebudować swoje życie. W reklamie widzimy starszego mężczyznę, który codziennie spotyka się z przyjaciółmi w parku. Pewnego dnia nie ma dla niego miejsca na ławce, więc w IKEI kupuje składane krzesło, co zmusza go do zmiany rutynowego i przewidywalnego dotychczas życia. Zaczyna podróżować, spotykać nowych ludzi z różnych kultur – a wszystko z towarzyszącym mu czerwonym krzesełkiem. Spot można było zobaczyć w wersji 45-sekundowej w telewizji oraz 120-sekundowej w Internecie – i świadczy to o tym, że media społecznościowe zawładnęły komunikacją, w tym komunikacją reklamową marek. Nowoczesna komunikacja w znacznym stopniu przeniosła się do Internetu, i to właśnie tam często znajdują się niepublikowane nigdzie fragmenty spotów, dodatkowe materiały czy zdjęcia „zza kulis”. Takie treści stanowią wartość dodaną, a ten coraz bardziej zauważalny trend sprawia, że, a internauci czują się docenioną i wtajemniczoną grupą odbiorców.

źródło zdjęć: koikoikoi.com

powrót





Public relations i komunikacja są dyscyplinami jakościowymi mającymi miejsce w każdym procesie życia i działania firm. Podążając za tym modelem chcemy patrzeć szerzej na public relations i dostarczać naszym klientom nowoczesnych rozwiązań, które stanowią o przewadze konkurencyjnej na rynku.

Agencja PR E.C.H.O. COMMUNICATIONS

ul. Przyjaźni 66 lok. 5
53-030 Wrocław
+48 601 55 26 76 biuro@echoPR.pl


Copyright 2014 © E.C.H.O. COMMUNICATIONS / PR Agency